En vårstund i solskenet

Jag var hemma från skolan pga av halsont och orklöshet. Solens strålar sken in genom mitt fönster och jag tänkte "nej nu får jag tvinga iväg min slöa kropp på en promenad"

Ipoden fick såklart följa med. Mando diao och strokes blir bra. Solen värmde och sken in i mina ögon så starkt att jag gick och blundade i mellan åt. Framme vid havet tog jag av mig lurarna och lyssnade på måsarnas skrik och vattnet som kluckade mot kajen. Mitt över ån ser jag Mimmi stillsamt guppa på sin båtplats. Det ser ut att vara en skön dag för båtarna i hamnen tänkte jag och log för mig själv. Jag satte mig på kajen för att vila och njuta av livet.
 
April är här och livet känns lite lättare och lite svårare än vanligt.
Det är konstigt det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0